۱۳۹۰ دی ۲۹, پنجشنبه

هشتمین سال کشتار کارگران معدن خاتون آباد، پرونده نباید بسته بماند !

در سال 1382 در خاتون آباد شهر بابک استان کرمان، کارفرمای معدن مس، 200  نفر از کارگران ساختمانی مجتمع مس را که قول داده بود که بعد از اتمام کار ساختمانسازی، همچنان بعنوان کارگر معدن کار کنند را اخراج کرد. کارگران اخراجی برای اعتراض به این اقدام ضد کارگری، با خانوادههای شان دست به اعتصاب و تحصن می زنند. اما این اعتصاب و تحصن به جائی نمی رسد. کارگران برای جلب توجه  اقدام به بستن جاده خاتون آباد- شهر بابک می کنند. اما به جای جواب دادن به خواست های کارگران، نیروهای رژیم با هلی کوپتر به کارگران حمله می کنند. در این حمله یکی از کارگران جان می بازد. کارگران به طرف فرمانداری شهر بابک حرکت می کنند. مردم شهر به آنها می پیوندند. نیروهای سرکوبگر اعزامی دولت اصلاح طلبان حامی سرمایه، از زمین و آسمان به کارگران و مردم حمله ور می شوند. در این یورش وحشیانه حداقل 4 نفر از کارگران به نام های ریاحی، جاویدی،مومنی و واحدی و یک نفر دانش آموز به نام پور امینی به قتل رسیده و صدها نفرزخمی می شوند. اکنون هشت سال از این قتل عام کارگران که در تاریخ مبارزات کارگری ایران فقط یکبار دیگر و آنهم حمله مزدوران ساواکی و نیروهای ویژه نظام شاهنشاهی به کارگران در کاروانسرا سنگی جاده کرج تهران بود، می گذرد.
رژیم سرکوبگر اسلامی سرمایه داری ایران از بدو بوجود آمدن اش همواره اذیت و آزار کارگران و دیگر زحمتکشان  را در دستور داشته است، تا جائیکه  یکی از اولین کسانی که در یک تظاهرات سینه اش آماج گلوله سرکوبگران دولت تازه قرار گرفت، ناصر توفقیان کارگر بیکار شده  کارخانه بیسکویت مینو در جاده اصفهان بود. رژیم  این بار نیز دست به چنین جنایت فجیع  و کم نظیری زد. این ددمنشی را دولت اصلاحات سیاسی حامی سرمایه داران به این خاطر مرتکب شد که جلو مبارزه ناگزیر طبقه  کارگر را بر علیه خصوصی سازی ها، تعطیلی مراکز تولیدی و خدماتی به قول خودشان غیر سود ده و اخراج سازی ها و محروم نمودن 80 درصد طبقه کارگر از مرایای همین قانونکار ارتجاعی شان را بگیرد. و اما، این در شرایطی بود که طبقه کارگر تازه بعد از سرکوب های خونین دهه 1360 قد علم کرده بود، طبقه کارگر  هنوزفاقد هر گونه تشکل توده ای طبقاتی مستقل و متکی به خود بود. این حملات به طبقه کارگر و سایر زحمتکشان همچنان ادامه دارد،زیرا که هنوز نیز طبقه کارگر از داشتن چنین تشکلاتی محروم است. طبقه کارگر با وجود عدم سازماندهی صنفی
نهادهای همبستگی با جنبش کارگری در ایران - خارج کشور، ضمن گرامی داشت یاد جانباختگان خاتون آباد و سایر جانباختگان جنبش کارگری و همه ی کسانی که بر علیه رژیم و برای آزادی و سوسیالیسم مبارزه کرده اند، خواهان محاکمه همه سران جنایتکار و از آن جمله عامران و عاملان کشتار کارگران خاتون آباد هستیم. تا آزادی فوری و بدون قید و شرط تمامی کارگران زندانی و تمامی زندانیان سیاسی دست از مبارزه برنخواهیم داشت.
یاد جانباختگان خاتون آباد گرامی باد!
کارگران علیه سرمایه داری متحد شویم!

نهادهای همبستگی با جنبش کارگری در خارج از کشور
ژانویه 2012

کانون همبستگی کارگران ایران و کانادا –kanonhambastegi@gmail.com
ـ كميته همبستگى با جنبش كارگرى ايران- استراليا proletarianunite@gmail.com 
-
همبستگی سوسیالیستی با کارگران ایران – فرانسه sstiran@yahoo.fr
-
کانون همبستگی با کارگران ایران – فرانکفورت و حومه kanoonhf_2007@yahoo.de
-
کانون همبستگی با جنبش کارگری ایران – هانوفر kanon.hannover@yahoo.de
-
کمیته همبستگی کارگران ایران و سوئد isask@comhem.se
-
کانون همبستگی با کارگران ایران – گوتنبرگ kanounhambastegi@gmail.com
-
انجمن کارگری جمال چراغ ویسی info@ijcwa.com
-
شبکه همبستگی کارگری iranwsn@fastmail.fm
-
کمیته حمایت از کارگران ایران تورنتو کانادا toronto_committee@yahoo.ca
کانون همبستگی با کارگران در ایران – ایالت نورد راین وستفالن (آلمان) solidarity.labor@googlemail.com
iran.turkey.workers@gmail.com  کمیته همبستگی کارگران ایران و ترکیه
leftalliance@yahoo.com - اتحاد چپ ایرانیان - واشنگتن
kargar61@web.de نهاد همبستگی با جىبش کارگری ايران هامبورگ

،سیاسی، اما از پای ننشسته و آرزوی "جزیره آرامش" را برای سرمایه داران و دولت ضد کارگران شان محال کرده است. هر چند که هنوز مبارزات کارگران همبسته و متحد نیست، هنوز اعتصابات پراکنده، حتا در صنایع همرشته بطور همزمان و در پیوند با یکدیگر انجام نمی گیرند، ولی اعتصابات مجتمع های پتروشیمی های تبریز و بندر ماهشهر و بویژه تشکیل کمیته و صندوق اعتصاب در اعتصاب اخیر کارگران پیمانی پتروشیمی های بندر ماهشهر و نیز دیگر اعتصابات و اعتراضات کارگری طلیعه این همبستگی کارگری و اتحاد طبقاتی را نوید می دهد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر