۱۳۹۰ مهر ۶, چهارشنبه

اعتصاب متحدانه کارگران مجتمع پتروشیمی بندر امام وارد سومین روز خود شد



اتحادیه آزاد کارگران ایران
September 28, 2011
بنا بر گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز پنجم مهر ماه 90، اعتصاب کارگران مجتمع پتروشیمی بندر امام و دیگر پتروشیمی های منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر وارد سومین روز خود شد. دیروز چهارم مهر ماه کارگران پتروشیمی بندر امام ( مرکز اصلی اعتصاب) در میدان مقابل دفتر این شرکت دست به تجمع و راهپیمایی زدند.
 کارگران در این تجمع و راهپیمایی شعار میدادند: تا نتیجه نگیریم ما از اینجا نمیریم – ظریف کار ظریف کار وعده وعید کافیه – مزایا مزایا حق مسلم ماست – نترسید نترسید ما همه با هم هستیم – خوردن حق کارگر خیانت است به کشور – تبعیض برای کارگر تا کی ادامه دارد – پیمانکار پیمانکار حیا کن مجتمع رو رها کن.

بنا بر این گزارش اعتصاب وتجمع کارگران امروز هم بطور متحدانه ای ادامه داشت. در سومین روز اعتصاب هیچیک از مسئولین پتروشیمی در میان کارگران حاضر نشده اند. کارگران نیز هیچیک از مسئولین پتروشیمی و قول و قرار و وعده های آنان را قبول ندارند و خواهان  مذاکره با مسئولین رده بالای وزارت نفت هستند.
این اعتصاب در حالی امروز سومین روز خود را پشت سر گذاشت که با شروع اعتصاب کارگران پیمانکاری، مدیریت پتروشیمی از همان ابتدا  کارهای آنان را بر دوش پرسنل رسمی انداخته است، این پرسنل نیز از آنجا که انجام این کارها را جزو وظایف خود نمیدانند با مسئولین خود درگیر شده اند تا جایی که در واحد بسته بندی یکی از چهار واحد بسته بندی، کارگران رسمی، کار کارگران پیمانکاری را انجام نداده اند به همین دلیل کارمندان رسمی در پشت دستگاهها قرار گرفته و اقدام به بسته بندی کرده اند و باعث خرابی در بسته بندیها و خراب شدن محصول برخی دستگاهها شده اند که این امر امروز منجر به درگیری شدید یکی از کارمندان با مسئول خود شد. قابل ذکر است در حال حاضر خط B واحد PVC از مدار سرویس خارج شده و خط A نیز در حال خارج شدن از مدار تولید قرار گرفته است. همچنین امروز مدیریت پتروشیمی تعدادی کارگر داربست بند را از بیرون وارد کارخانه کرده بود تا به جای کارگران پیمانکاری اعتصابی مشغول کار شوند اما این کارگران به محض اطلاع از اعتصاب کارگران پیمانکاری، لباسهای کار خود را در آورده و با پوشیدن لباسهای شخصی شان حاضر به ادامه کار نشدند.   
اتحادیه آزاد کارگران ایران – پنجم مهر ماه 1390
www.etehadyh.com
k.ekhraji@gmail.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر