۱۳۹۰ اسفند ۱۷, چهارشنبه

بمناسبت 8 مارس روز جهانی زن

8 مارس روز جهانی زن در شرایطی پیش رو است که بیش از سه دهه است که حاکمیت زن ستیز و ارتجاعی جمهوری اسلامی ظلم و ستم مضاعف جنسی و طبقاتی را بر زنان درایران روا داشته، سعی نموده، نیمه انسان تلقی نمودن زن و نفی هویت اش بعنوان فرد در قوانین اسلامی، موقعیت فرودست او را در خانواده و جامعه نهادینه نماید. حقوق مدنی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی زنان وسیعا مورد تعرض قرار گرفته و میلیون ها زن در ایران در بی حقوقی کامل بسر میبرند.

 عواقب تحریمهای اقتصادی و اجرای طرح قطع  یارانه ها توده های کارگر و زحمتکش ایران را در موقعیت بسیار اسفناکی قرار داده است. تورم سرسام آور، درآمدهای پایین، افزایش بی رویه قیمتها، بیکاری میلیونی، سفره کارگران و زحمتکشان را مورد آماج و حمله وسیعی قرار داده است. از آنجاییکه زنان این خانواده های زحمتکش همیشه و سنتاً مسئول هستند تا با میزان درآمد موجود خود خانواده را از نظر اقتصادی تاًمین نمایند و موظفند جوابگوی سیر نمودن فرزندانشان و سفره ای که هر روز تقلیل میرود، باشند. بهمین دلیل زنان کارگر و زحمتکش درایران در این برهه از بحرانهای اقتصادی شدید، بیشترین فشار را متحمل میشوند و از شرایط به مراتب وخیمتری برخوردارند.

طی این سالها حکومت زن ستیز به عناوین مختلف فرصت های شغلی و امکان معاش برای زنان را مرحله به مرحله کاهش داده و بیکاری وسیع و مشاغل دست چندم به زنان را تحمیل نموده

زنان به شرایط و موقعیت نابرابر خود چه به شکل جنبشی، و چه به شکل پراکنده بطور روزمره دست به اعتراض و مبارزه زده اند؛ جنبش زنان درهمراهی با جنبش مردمی در گذشته، با پتانسیل قوی مبارزاتی به میدان آمد و نشان داد، در صورت متشکل شدن از چنان نیروی بالقوه ای برخوردار است، که می تواند میلیون ها زن را بر علیه مناسبات حاکم بسیج نماید و در اتحاد با دیگر جنبش ها و بخصوص جنبش کارگری بساط سرمایه داران و مرتجعان حاکم را برچینند. 
قطعا پیروزی نهایی جنبش زنان برای آزادی و برابری بدون از بین بردن مناسبات سرمایه داری  جمهوری اسلامی امکان پذیر نخواهد بود و این رسا لت تاریخی را فقط کارگران زن و مرد می توانند به انجام برسانند. روز جهانی زن تاریخا و از منظرخواستهایش حلقه ای از زنجیر نیرومند جنبش کارگری است، هر اندازه صفوف مبارزین آگاه زنان متشکل شوند، به همان اندازه امکان پیروزی بیشتر خواهد بود. اکنون در آستانه هشت مارس در ایران انسجام بخشیدن به خواستهای دموکراتیک زنان به ایجاد تشکل های توده ایشان گره خورده است .
با امید پیشروی هر چه سریعتر زنان درایران در امر تشکل یابیشان، این روز را همگام و همصدا با تمام آزادیخواهانی که قلبشان برای یک جامعه آزاد و مرفه که در آن امکانات اجتماعی برای شکفتن استعدادهای نهفته تمام آحاد جامعه باشد گرامی می داریم.
زنده باد هشت مارس روز مبارزه جهانی زنان
نهادهای همبستگی با جنبش کارگری در ایران – خارج کشور

کانون همبستگی کارگران ایران و کانادا kanonhambastegi@gmail.com
ـ كميته همبستگى با جنبش كارگرى ايران- استراليا proletarianunite@gmail.com 
-
همبستگی سوسیالیستی با کارگران ایران – فرانسه sstiran@yahoo.fr
-
کانون همبستگی با کارگران ایران – فرانکفورت و حومه kanoonhf_2007@yahoo.de
-
کانون همبستگی با جنبش کارگری ایران – هانوفر kanon.hannover@yahoo.de
-
کمیته همبستگی کارگران ایران و سوئد isask@comhem.se
-
کانون همبستگی با کارگران ایران – گوتنبرگ kanounhambastegi@gmail.com
-
انجمن کارگری جمال چراغ ویسی info@ijcwa.com
-
شبکه همبستگی کارگری iranwsn@fastmail.fm
-
کمیته حمایت از کارگران ایران تورنتو کانادا toronto_committee@yahoo.ca
کانون همبستگی با کارگران در ایران – ایالت نورد راین وستفالن (آلمان) solidarity.labor@googlemail.com
iran.turkey.workers@gmail.com  کمیته همبستگی کارگران ایران و ترکیه
leftalliance@yahoo.com - اتحاد چپ ایرانیان - واشنگتن
kargar61@web.de نهاد همبستگی با جىبش کارگری ايران هامبورگ
است. بسیاری از زنان کارگر و زحمتکش ناچارشده اند با دستمزدهایی ناچیز و بخور نمیر و حتی بسیار پایین تر از حداقل دستمزد رسمی مشغول بکار گردند. فرهنگ مرد سالارانه را با حمایت قوانین و دارودسته های سرکوبگر آن، در جامعه رواج داده و زنان کارگر و فرودست جامعه از همه بیشتر در این رابطه مورد ستم قرار گرفته اند. این فرهنگ مرد سالارانه هم به شکلی در صفوف طبقه کارگر موجود است. برای متحقق شدن حقوق برابر بین کارگران مرد و زن و رفع ستم جنسی زنان، تنها در رسالت طبقه کارگر متشکل است، که پرچمداری این مبارزه در سطح جامعه را به پیش ببرد. البته گامهای مهمی برای رفع این ستم از جانب کارگران پیشرو در بیانه های مختلف بمناسبت هشت مارس، بویژه قطعنامه های اول ماه مه برداشته شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر