۱۳۹۰ اسفند ۱۲, جمعه

برگزاری دادگاه شهابی – و یک تکذیبیه

اطلاعیه شماره 23 کمیته دفاع از رضا شهابی
پس از ماه ها بلاتکلیفی و برای بار چندم بالاخره در ساعت 10 صبح روز چهارشنبه 10 اسفند 90 دادگاه رضا شهابی کارگر زندانی،عضو هیات مدیره و مسوول مالی سندیکای کارگران شرکت واحد برگزار شد.
این دادگاه در حالی برگزار شد که شهابی در بدترین شرایط جسمی به سر میبرد تا جایی که در این روزها از شدت وخامت اوضاع جسمی کاملا به یک طرف خم میشود،به هنگام راه رفتن میلنگد و نیمه ی چپ بدنش بی حس شده و از ناحیه ی گردن و کمر به شدت درد میکشد.
جلسه ی دادگاه با حضور نماینده ی دادستان، و پس از حدود یک ساعت و نیم و با دفاع وکیل مدافع و رضا شهابی به پایان رسید. همچنین شرایط وخیم جسمی شهابی نیز مورد بحث قرار گرفت. اعضای خانواده ی رضا، همکاران و فعالین کارگری بسیاری،از جمله اعضای کمیته دفاع از رضا شهابی منتظرند تا بالاخره پس از 22 ماه فشار و سرگردانی که برای این کارگر زندانی به وجود آورده اند حکم آزادی وی صادر گردد.
به نظر میرسد اکنون علاوه بر مراجع پزشکی، بسیاری از مقامات قضایی نیز از وضعیت وخیم شهابی و نیاز فوری وی برای استراحت مطلق  تا رسیدن به شرایط لازم برای عمل اگاهی دارند.
فرزندان،همسر و دیگراعضای خانواده ی شهابی با نگرانی در انتظار اقدام فوری برای آزادی رضا شهابی به سر میبرند.
همچنین لازم به توضیح است که بیانیه ای که اخیرا به نام چند زندانی سیاسی درباره ی انتخابات منتشر شده و متاسفانه از نام رضا شهابی نیز در آن سو استفاده شده به هیچ وجه به اطلاع و امضای شهابی نرسیده است. شهابی در فرصتی که به دادگاه برده میشد از این موضوع باخبر شد و با ناراحتی از این اقدام اعلام کرد "به کلی از این موضوع و بیانیه بیخبر هستم و هیچ گونه اظهار نظری و به هیچ شکلی درباره ی انتخابات نکرده ام".وی همچنین اعلام کرد در صورتی که حرف ها و یا مواضع مختلفی به نام من اعلام میشود، نظریه ی اعلام شده از سوی کمیته دفاع مورد تایید من خواهد بود.
کمیته دفاع از رضا شهابی اقدام انتشار بیانیه ی فوق الذکر و استفاده از نام رضا شهابی را محکوم میکند.
همچنین این کمیته ضمن اعلام خطر درباره ی وضعیت جسمی این کارگر زندانی، خواستار آزادی بی قید و شرط و فوری وی و پایان دادن به پرونده ی قضایی وی میباشد.
کمیته دفاع از رضا شهابی
ظهر روز چهارشنبه 10/12/90
شماره تلفن سخنگوی کمیته دفاع از رضا شهابی، آقای محمود صالحی: 09188747104

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر