۱۳۹۱ فروردین ۲۶, شنبه

پیام پنجمین گردهمائی به کارگران





پیام پنجمین گردهمائی
نهادهای همبستگی با جنبش کارگری درایران ـ خارج کشور
به:
زنان و مردان کارگر و زحمتکش، کارگران زندانی، فعالین کارگری، کودکان کار،  بازنشستگان جبهۀ کار و جویندگان کار؛
یاران مبارز،
سال دیگری سیاه تر ازهرسال بر شما گذشت، نظام سرمایه و دولت طرفدارش، برای سوداندوزی هرچه بیشتر و خالی کردن باز هم بیشتر سفره های شما، برفشار، ستم، سرکوب، استثمار و انواع تضییقات بر گردۀ شما افزود.
گرانی، نرخ بالای تورم، کاهش قدرت خرید، حقوق های عقب مانده، حذف یارانه ها، اخراج­های گسترده، تعطیلی روزافزون واحدهای تولیدی ، قراردادهای موقتی و پیمانی و در آخرین اقدام  شرم­­آور تنها ۶ در صد بر حداقل دستمزدها نسبت به سال پیش افزوده شد. هم اینک با توجه به نرخ رسمی تورم در حقیقت دستمزد واقعی حتّا از میزان ناچیز قبلی نیز کاهش یافته و همچنین عواقب تحریم­های فزاینده که دودش مستقیماً به چشم شما می رود. اینها از جمله مصائبی هستند که رژیم ضد کارگری حاکم به زور چوب و چماق ، بگیر و ببند، زندان و شکنجه بر شما تحمیل نموده است.
فقروفشارهای محیط کار و اجبار به چند نوبت کار کردن درروز، بسیاری از کارگران را از پا درآورده و یا خانواده هایشان را از هم پاشیده است، زنان کارگر علاوه بر ستم مضاعف، ازکمترین دستمزد برخوردار بوده ودرعین حال اولین هدف اخراج­ها هستند. تهاجم به حریم زندگی کارگران مهاجر،خاصه کارگران زحمتکش افغانستانی،تجاوزبه حقوق کودکان کار و خیابانی، روزانه صدها کودک مدرسه را رها کرده به محیط کاریا خیابان­ها در جستجوی لقمه­ای نان روی می­آورند، بازنشستگان پس ازعمری تلاش و کار، با قطع یا کاهش مستمری و برخی مزایاشان مواجه شده­اند، با تعطیلی مدام کارخانجات و سایر ترفندهای سرمایه­داران، روزانه خیل عظیمی از کارگران به خیابان­ها گسیل شده و به صف بی­کاران در جستجوی کار می­پیوندند، فعالین کارگری دائم تحت نظر و تعقیب بوده و هر روز با شرایط و خطرات بیشتری مواجه هستند، کارگران زندانی اکثراً سرگردان و بلاتکلیف بوده و با وجود مبتلا بودن به انواع بیماری­ها نه تنها اقدامی برای معالجه آنها نمی­شود، بلکه فشارهای جسمی و روانی بیشتری بر آنها وارد می­شود.
اما شما یاران مبارز حتّا یک لحظه از پای ننشسته و سرسختانه در مقابل این همه ستم طبقاتی مقاومت و مقابله کردید. اعتراضات، مبارزات، نافرمانی­ها، اعتصابات، راه­پیمایی­ها، تحصن­ها و سایر اشکال مقاومت و مبارزات شما، نشانۀ آن است که تن به این مظالم نداده و برای دفاع از حقوق و کسب مطالبات خود اگاهانه پیکار می­کنید. تلاش برای ایجاد تشکل­های مستقل ، همآهنگ و همسو کردن مبارزات در بخشهای مختلف، حمایت­های روزافزون از مبارزات هم­طبقه­ای ها در سایر واحدها، ­تلفیق کار علنی و مخفی و ... گام­ها و اشکال مؤثری از مبارزه است که تداوم آن به تغییر توازن قوا به سود جبهۀ کار منجر خواهد شد.
ما اعضاء و نمایندگان نهادهای همبستگی با جنبش کارگری ایران – خارج کشور، شرکت کننده در پنجمین گردهمآ یی حضوری این نهادها، با درود به شما یاران مبارز، خود را جزء کوچکی از این جبهۀ عظیم دانسته و بار دیگر تعهد می­کنیم که امر دفاع از حقوق کارگران را مهمترین وظیفۀ خود دانسته و می­کوشیم با تمام توان پاسخگوی نیازهای کارگران باشیم.
درود بر کارگران زندانی مقاوم
کارگر زندانی آزاد باید گردد
سرنگون باد رژیم ضد کارگری جمهوری اسلامی ایران

9 آپریل 2012

نهادهای همبستگی با جنبش کارگری در ایران – خارج کشور


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر