۱۳۹۰ مهر ۱۲, سه‌شنبه

بیانیه‌ی اعلام پشتیبانی از اعتصاب کارگران پتروشیمی ماهشهر - جمعی از اعضای سنندج


بیانیه‌ی اعلام پشتیبانی از اعتصاب کارگران پتروشیمی ماهشهر
رفقای کارگر و هم طبقه‌ای‌های عزیز:
هم زنجیریان، از این که به این نتیجه رسیده‌اید تا بیش از این در برابر کارفرمایان و کارگزاران سرمایه سکوت نکنید و خاموشی سنگین چندین ساله را با اعتصاب خود بیدار کنید، روزنه‌ای را به سوی هم زنجیریان خود گشوده‌اید که سوسوی آن دیدگان هر ستمدیده‌ای را به سوی خود می‌خواند. چنین روزنه‌ای سفره‌ی خالی کارگران و تهی‌دستان را با گل‌های سرخ زندگی می‌آراید. اگر ضرب‌آهنگ استثمارگرانه‌ی سرمایه‌داری هم‌طبقه‌ای‌های‌مان را در وضعیت بسیار نابسامانی قرار داده است، بدون شک ایستادگی و اعتراض شما نسبت به وضعیت موجود، می‌رود تا سفره‌ی خالی کارگران را با آلاله‌ها و شقایق‌های بهاری تزیین کند. تردیدی نداشته باشید که نبض جهان در دستان کارگران و زحمت‌کشان می‌تپد، تنها اگر دیدگان خود را بر رنج‌های‌مان نبندیم و از مشقت‌های خود غافل نباشیم. همچنان که شکم‌های گرسنه‌ی کودکان، آنان را از همان اوان کودکی با مفهوم تضاد طبقاتی آشنا می‌سازد،
بدون شک رویای سیر شدن تهی‌دستان نیز تیک تیک ساعت و نبض سرمایه‌داری را به صدا در خواهد آورد و ناقوس توقف استثمار را برای همه‌گان خواهد نواخت، تنها اگر قدرت جمعی‌مان را باور کنیم؛ قدرتی که توان به زانو درآوردن استثمارگران را خواهد داشت، اگر خود را دریابیم و دیدگان خود را بر روزنه‌های آشنا نبندیم!
هم‌زنجیریان، اعتصاب شما بر حق و شرافت‌مندانه است. ما کارگران و فعالین کارگری و از اعضای سنندج "کمیته‌ی هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری"، هم‌چون دیگر اعضای این تشکل به شما افتخار کرده و از هیچ تلاشی برای به کرسی  نشاندن خواست‌های مشترک‌مان دریغ نخواهیم کرد. در دنیایی که زندگی و ساختارهای اجتماعی آن بر مبنای تفاوت‌های طبقاتی است و کارفرمایان هر جور که دل‌شان می‌خواهد ما را استثمار می‌کنند، اعتصاب و اعتراض نسبت به نابرابری‌های جامعه حق مسلم ما کارگران است و می‌تواند پایه‌ی رهایی از استثمار را بنا کند!
تناقض‌های موجود در سرمایه‌داری، دنیای مدرن را با چالش‌هایی جدی روبرو ساخته است و بنیان های آن را به لرزه درآورده است. چنین وضعیتی، واکنش‌های طبقاتی خاص خود را می‌طلبد و بر همین اساس، هم‌چنان که کارگران در سراسر تاریخ پیش قراولان زندگی بهتر بوده اند، مبارزات امروزی کارگران نیز بار دیگر به ما می‌آموزد که با گذر کردن از شرایط کنونی می‌توان سطح زندگی ستمدیدگان را ارتقا داد.
با چنین ره‌یافتی، ما نیز این افق‌های برابری‌طلبانه را دریافته‌ایم و در کنار شما خواهیم ماند تا این مسیر را با هم پیموده و در نهایت شیرین‌کامی آن را در کنار تمامی هم‌طبقه‌ای‌هایمان بچشیم.
رفقا پیروزی از آن شماست
پیروز باد اعتصاب کارگران مجتمع‌های پتروشیمی ماهشهر
جمعی از اعضای "کمیته‌ی هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری" در سنندج
11/7/1390


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر